Hybryda z katalizatorem czy bez?

Silnik hybrydowy to zaawansowany układ napędowy łączący tradycyjny silnik spalinowy z silnikiem elektrycznym. W samochodach hybrydowych zazwyczaj znajduje się silnik benzynowy lub diesla współpracujący z jednym lub kilkoma silnikami elektrycznymi oraz baterią magazynującą energię elektryczną. Cały system sterowany jest zaawansowaną elektroniką, która decyduje, kiedy korzystać z napędu elektrycznego, spalinowego lub obu jednocześnie, by maksymalizować efektywność i minimalizować emisję spalin.
Jeśli chodzi o katalizator, to tak – samochody hybrydowe wyposażone w silnik spalinowy posiadają katalizator, podobnie jak tradycyjne auta spalinowe. Najczęściej jest to trójdrożny katalizator, który redukuje emisję tlenku węgla (CO), węglowodorów (HC) oraz tlenków azotu (NOx). W hybrydach katalizator musi być bardziej zaawansowany, ponieważ silnik spalinowy pracuje w zmiennych warunkach i często jest włączany i wyłączany. Dlatego katalizatory w hybrydach są zaprojektowane tak, by szybko osiągać odpowiednią temperaturę roboczą i skutecznie oczyszczać spaliny nawet podczas krótkich cykli pracy silnika. Dzięki temu hybrydy są bardziej ekologiczne i spełniają rygorystyczne normy emisji.